3 september 2016

Jultidningar 2016

Jag tror att ni, liksom jag, redan har högar med jultidningar sparade där hemma. Jag älskar att ta fram dem i september och börja inspireras och planera inför julen. Jag menar, VEM har tid och orken att baka (och äta!) sjuttioelva sorters kolor och kakor under en enda månad?! Det är ju inte vettigt... Det vettiga är att börja julbaka redan nu och hitta sina favoriter att baka igen lagom till december. 

Men, snart börjar årets tidningar att släppas och den där redan stora högen kommer att växa ytterligare. Jag ser som vanligt mest fram emot Lantliv, Allt om mat julspecial, Amelias jul och sen de klassiska kvällstidningsbilagorna som Söndag, Leva & Bo och Härligt hemma. Men skippar helst Sköna hem och Allt i hemmet. En tidning jag saknar är Isabellas, den svenska versionen. Sen får man inte glömma Allers julspecial, men den lånar jag alltid - traditionsenligt - från mina kära mormor!

Vilka jultidningar är era favoriter?


Här kommer en liten lista på när årets jultidningar släpps:

Allers julmagasin: 11 oktober
101 nya idéer: 11 oktober
Stora juljournalen: 13 oktober
Amelia jul: 17 oktober
Lantlivs julspecial: 21 oktober
Lantliv mat&vin: 1 november
Hembakat julspecial: 1 november
Allt om mat: 4 november & 22 november
Gods och gårdar: 14 november

Listan sitter på sidan av bloggen och uppdateras kontinuerligt.

5 kommentarer:

Annie sa...

Jag håller med dig om alla tidningar du räknade upp, men jag älskar också Drömhem & Trädgårds advent- och julnummer! Så mysig! Ser fram emot när alla julnummer dyker upp i butikerna! Jag ska nog ta fram mina gamla jultidningar nu för att gå igenom dem för femtioelfte gången för att se om det är något jag har missat sedan tidigare år, haha:)

Jul i Vasa sa...

Allers Julmagasin är min favorit, men har ändå samlat ihop en fin hög med jultidningar att samla inspiration från :)

Johanna firar jul ♡ sa...

Jag har bara testat Allers och Hemmets Journal's julmagasin, de gillar jag men i år ska jag nog testa någon annan också... :)

Ellinors julblogg sa...

Min favorittidning är nog ändå Lantlivs julupplagor. Har testat andra tidningar då och då, men Lantliv är återkommande varje år. Den mysiga lantliga stilen är helt rätt för mig och ger så mycket inspiration.

Åsa sa...

Härligt med alla julbloggar! Jag undrar så vart ni ser när alla tidningars julnummer släpps? God jul!!