6 augusti 2016

Inte riktigt ännu...

Det är så himla roligt att gå in på Julbloggare's startsida och se hur otroligt aktivt det är, trots att det bara är början av augusti ännu. Det är redan flera av er som har dragit igång säsongen med julbloggandet och det är otroligt mysigt (och lite konstigt att sitta här, den sjätte augusti, och läsa om julen när svetten rinner om en och man precis har klarat av den första jobbveckan!) att få börja gotta sig i julen. 

Själv har jag och sambon kommit överens om att jag inte "får" prata om julen förrns september... Det låter väl vettig egentligen, så tills dess läser jag era bloggar, kikar inspiration på Pinterest och drömmer mig bort. Bloggen låter jag dock vila ett tag till, fram till just september, för att njuta av det sista som sommaren har att erbjuda innan den bästa tiden på året kommer: September till December!

Dessutom har jag en stor nyhet att berätta, men den håller jag inne lite till och sparar till den första september. 

Ett litet, glassigt tips har jag dock att bjuda på fram tills dess:

Befinner ni er i Sigtuna? Missa inte att köpa saffrans-honungs-glassen nere på Våfflan's hamnkrog vid båthamnen. Den är gudomligt god och har ett riktigt bra tryck i saffranssmaken! Våfflan är även öppet under vinterhalvåret på begränsade öppettider, men jag vet dock inte om de säljer glass då. Så passa på om ni har vägarna förbi. Sea salted caramel-glassen går inte av för hackor den heller..

Förresten borde man prova att göra egen saffransglass! Det kan ju inte vara så svårt? Ska be syrran och mamma prova på det så får vi se...

2 kommentarer:

M sa...

Åh vad gott! Har faktiskt inte provat den ännu... Får gå ner dit någon kväll i veckan :)

Josefine. sa...

Åh vad gott! Saffransglass har jag alltid velat prova. :)