26 november 2015

Saturnus Havtornsglögg

Torsdag kväll och givetvis är man bänkad framför the Holiday! Kan tänka mig att det är nåågra fler som är det...? 

I pauserna läser jag julbloggar, springer runt och fixar samtidigt som jag sippar på olika glögger. Läser recept jag vill prova och dammar av inför adventspysslet som skall ordnas i morgon. Och bråkar med katten - kloklippning och borstning är inte hans favoritsysslor direkt... På tal om katten så är det ett år och fem dagar sedan vi hämtade hem den där lilla vildbollen till troll! 

Nyss drack vi av Saturnus nyhet för i år med smak av Havtornsglögg. Den doftade ljuvligt gott, inte traditionellt utan mer sött. Och söt, ja det var den, nästan lite för söt till och med! Smakade apelsin i stället för havtorn och det kändes som om att man hade värmt på sån där apelsinsaft man fick när man var liten ni vet. 

Havtornsglöggen var alltså god, men för söt för vår smak. Inte alls lik traditionell glögg, men helt okej ändå och rolig att få smaka. Den var ännu bättre kall i och med att sötman inte framträdde lika mycket då. Dock blev jag ännu mer sugen på att dricka riktigt glögg efter en kopp - bra eller dåligt tecken?

Saturnus Havtornsglögg
Alkoholhalt: 2,2%
Pris: ca 29 kr
 

1 kommentar:

Julmums sa...

Förvånande ändå. Havtorn låter som att det borde vara toppen. Har du provat årets från Blossa? Med bergamot.. ÄLSKAR den! Är det Saturnus caféet som flaskan var från?