10 oktober 2015

En lördag i oktober

Här i Förorten har vi haft frost varje morgon när jag stigit upp för att ta mig till jobbet. Och det har bara blivit kallare och kallare! Igår var det -3 grader och iskallt hela dagen, tyvärr har jag inte orkat (latmask!) gå de cirka 100 meterna till förrådet och hämta in våra vinterjackor, men det är onekligen dags att göra det.

Såhär fint var det i alla fall för någon dag sedan när jag cyklade till jobbet:

Nä, men nu ska jag faktiskt ta och hämta de där jackorna. Lika bra att göra det på en gång och sluta skjuta upp det... Sedan ska jag hälla upp lite mer kaffe, ta en till äppel-kanel-bulle (recept dyker upp senare) och bläddra i mina höst och jul-kokböcker, innan jag börja göra i ordning mig för kvällens bravader. En av mina bästa vänner fyllde 25 år nu i veckan och i kväll är det tema-fest som gäller, "Oj, förlåt jag gick visst fel", är det som gäller. L ska klä ut sig till skogshuggare och jag... ryss!

Vi hörs!

3 kommentarer:

Annie sa...

Haha, låter som om det blir en kul fest! Hade gärna varit en fluga på den väggen för att se alla som har gått fel:))

Annie sa...

Haha, låter som om det blir en kul fest! Hade gärna varit en fluga på den väggen för att se alla som har gått fel:))

Thereses jul sa...

Det var riktigt kul! Alla hade verkligen ansträngt sig. Det var bla byggjobbare, MMA-fighters, Pablo Escobar. Snövit, Alice i underlandet som kom :)