19 september 2015

Lyckan i det lilla

Äntligen helg! Sedan jag började jobba fasta kontorstider, med ett och annat inhopp för söndagar har helgerna blivit heliga för mig - på två sätt. Helgen är den tiden då man äntligen kan få sova ut, men inte för länge. Att man kan få sova tills kroppen själv säger till oavsett om det är klockan 6 på morgonen (som idag. Herregud - jag som hade sett fram emot att få sova sov FEM timmar i natt. Alltså till och med kortare än på vardagarna. Sedan låg jag och vred och vände på mig tills klockan blev nio, då fick jag nog och gick upp) eller till klockan 11. Därefter måste jag gå upp för att starta dagen med en långfrukost innan helgens alla bestyr sätts igång. Man får en massa saker gjort här hemma, har tid att umgås med familj och vänner. Äta när kroppen vill,  sova när kroppen vill och bara vara.
I våras flyttade jag och min sambo till vår första helt egna lägenhet. Flyttstök och bubbel hör i hop på samma sätt som Julafton och Kalle eller julen och Ernst.
Idag ska jag till det stora blågula och provsitta soffor, hoppa i sängar och med små medel riktigt höstifiera både ute och inne i vår lägenhet. Givetvis får ni se resultatet senare! Men, första anhalten? Espresso house för en Chailatte... 

 

Just nu sitter jag och kollar på Nyhetsmorgon där bland annat Ernst är med. Ernst som nyligen släppte en ny bok om hur man finner lyckan i vardagen. Boken heter Lyckan i det lilla och får bli mitt första julklappstips till alla som söker, älskar Ernst eller behöver något mysigt att läsa i höst och-vintermörkret. 


Dessutom får vi ju inte heller missa att allas våran favorit kommer tillbaka för ytterligare ett julprogram i vinter.

1 kommentar:

Kattis sa...

Såg också Ernst i morse, han är ju så mysig. Gud vad roligt att det blir en till säsong :)