10 september 2015

Det blev en Blossa i år igen! Och Saturnus med för den delen

Nu är den släppt. Årets Blossa är med smak av... Earl gray! I en riktigt fin, men ojulig? flaska. Mycket mer än så och att publicera en bild kommer jag dock inte göra. Bilder och text finns på alla andra bloggar så det känns inte direkt nödvändigt :) Dock så måste jag säga att jag, likväl som Hemma med Helena, är heeelt förälskad i Gustavsbergs-kopparna. Så fina!


Dock så tycker jag att deras andra nyhet "1895" låter riktigt intressant. En ofiltrerad glögg gjort efter ett gammalt orginalrecept och sedan lagrat på tunna... Herregud så gott det låter!


Passande nog trillade det även in ett mail angående Saturnus nyheter för säsongen. Havtorn, det låter också riktigt lovande samt Äppelvinsglögg spetsad med Calvados. Mmmmm.... kommer bli en finfin glöggsäsong måste jag säga! 
  Givetvis återkommer jag med recensioner på dem så fort de är avsmakade!

Inga kommentarer: