18 oktober 2014

Året runt med Ernst

Ni som hängt med i bloggen ett tag vet ju att min stora favorit här i livet är Ernst. Och ingen jul utan Ernst! Nu under sommaren och hösten har jag njutit av att sitta och inspirerats och njuta av hans Året runt-bok. Jag har klarar av mig från att tjuvkika på vintern, men snart ska jag sätta mig ner och slå upp det nya kapitlet. Förhoppningsvis en regnig dag, under en värmande filt med en stor kopp kaffe ute på vår mysiga balkong. Skyddad från regn, vind och rusk!

Men egentligen var det inte det jag tänkte blogga om, minns ni i somras? I ett av Ernst sommarprogram gjorde han några små fantastiska smördegs lemoncurd kakor med maräng. Tänkte direkt på julen, trots det somriga temat, tänk er - saffran i mördegen, byta ut lemon curden mot kanske någon slags apelsincurd/marmelad och lite mandlar på toppen. Vad tror ni?


Boken är förövrigt en av mina favoriter i bokhyllan. Stor och vacker samt fylld av härlig inspiration, goda recept och tänkvärda texter. En perfekt bok att ge bort eller önska sig själv! 


Inga kommentarer: