24 augusti 2013

24 augusti

Hej igen!

Idag är det den 24 augusti, alltså bara fyra månader kvar innan julafton är här. Men den här julen kommer jag göra någonting stort, speciellt och skitläskigt. Det gör ont i hjärtat att skriva det, att tänka på det men jag ska bryta en 20-årig tradition och…
fira julen utomlands.
Utan familjen.
Utan snö.
I Australien.

Hjälp!

I oktober lämnar jag nämligen Sverige för ett halvår i landet Down under. Det betyder att bloggen inte kommer att uppdateras av naturliga skäl, men om ni är sugna på att följa med på resan kan ni kika in på vår reseblogg
www.downunder.blogg.se eller följa min instagram @fyrafemtiotolv Där kommer jag i alla fall att uppdatera något sånär. 

Lite spännande ska det bli ändå, att få uppleva en jul och ett december i total motsats till vår här hemma. Men jobbigt, det kan ni ge er sjuttsingen på att det kommer bli. Det är egentligen oerhört töntigt, men jag får lite andnöd ibland när jag tänker på att jag inte kommer få äta mormorsbrödet, jitterbuggarna, umgås med familj och släktingar på julafton och att missa dagen före julafton - min favoritdag!

4 kommentarer:

Tomtenissans jul sa...

Oj...spännande.

Jul hos Linda sa...

Det blir säkert fint att uppleva lite australienska jultraditioner :)

Maries strålande jul sa...

Det låter som en spännande resa du har framför dig, jag förstår dina tankar om julen men det blir ju säkert en bra jul ändå.

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Wow! Vilken grej! Spännande!!!
Och jo, det är klart att det kommer att bli jobbigt, men samtidigt... Sjutton vad kul :-)

Kul att läsa dina svar på julfrågorna också!

KRAM