10 december 2012

Tillbaka

Nu kommer jag äntligen in igen på bloggen! Det var något fel med kombinationen blogger + datorn jag använde..

Vad har hänt sedan sist då? I onsdags blev jobbet inställt på grund av snöovädret som rasade utanför. Det var riktigt mysigt att hålla på och fixa och pyssla inomhus när snön yrde utanför. I torsdags bakade jag Saffransbiscotti och Mozartkulor (om ni gör kulorna - glöm för Mozarts skull inte bort att blanda i en skvätt med cognac i mandelmassan. Det förhöjer smakerna så mycket och gör dem underbart goda!) och pyntade pepparkakor på jobbet.

Fredagen följde med bakande utav det traditionella mormorsbrödet med hemligt recept, lite julklappsshopping och en av årets höjdpunkter - Bo Kaspers Orkester live på UKK i Uppsala! De var så himla bra och oj som jag längtat efter att få se dem. Konserten följdes dessutom av en signering och att få toppa en riktigt bra konsert med att faktiskt få träffa och PRATA med dem... Det var nästan för mycket!

Lördagen och söndagen bestod av härligt jobb i butiken och en mysig middag med bästa vännerna. Nu myser jag med en kopp av Blossas årsglögg (inte någon jättehitt tyvärr, men en snygg flaska var det!), skön musik och städar rummet lite som avslutning på en bra vecka.



Update: Precis när jag skulle publicera detta vid 18:00-tiden igår - vad händer inte då? Jo, strömmen går!! Just my luck... Är det någon där ute som inte vill att jag ska blogga? Man börjar ju nästan fundera lite..

2 kommentarer:

V sa...

Får du vara ledig nåt i jul eller är det öppet alla dagar i jul? För några år sedan jobbade jag i en liten elektronikbutik och vi jobbade alla dagar utom två i december

Victorias Jul sa...

Kommentaren kom från mig, jag var lite snabb