21 december 2012

Dan före dan före dan före dopparedan

Just nu sitter jag och kollar på Ernst jul, har inte haft tiden att göra det tidigare. Jag är ju en stor Ernst-fantast så det är inte med stor förvåning jag behöver säga att jag älskar det... Väldigt inspirerande! "Tyvärr" finns det ingen tid till något pyssel eller annat skoj - de kommande dagarna är strikt planerade in i minsta detalj! Idag - jobb och utgång, i morgon - jobb och julklappsmys hos pappa, söndag - jobb och dagen-innan-jul-fix samt uppesittarkväll och sen på måndag, ja då är det julafton (och jobb!)!

Igår kan kännetecknas som ett enda stort paketinslagningsrace och jag tror inte direkt att den strida strömmen av presenter kommer att minska under de kommande dagarna. Det är riktigt kul och vi är ett härligt peppande gäng som jobbar, men tyvärr har alla dessa inslagningar bjudit på någonting som är lite mindre roligt - en tumme full av skärsår från vassa saxar... Aj!

En annan rolig incident från gårdagen var att under hela dagen kunde vi höra ett kraxande, skrikande ljud. Det lät inte högt, men det fanns hela tiden där och tillslut trodde jag att jag skulle bli galen på det. Det lät som om någon höll på att strypa en kråka! Först trodde vi att det kanske rörde sig om någon slags fågelskrämmare, men plötsligt kommer A på vad det är för någonting. Sedan första marknadshelgen (sista söndagen i november) och sedan vi julskyltat, har vi haft en tomte i skyltfönstret som rör på sig och skriver i sina långa listor. Den har vart på hela tiden sedan dess och nu hade den börjat ge ifrån sig konstiga ljud - mysteriet löst! Oj så vi skrattade åt det efter att under hela dagen stått och försökt komma på vad det var för något...





Inga kommentarer: