29 oktober 2012

Saffransguld


I helgen hittade jag så ÄNTLIGEN saffransrisifruttin! Glad i hågen traskade jag hemåt med raska steg för att få smaka på saffransguldet. Behöver jag säga att förväntningarna var höga?!

 Men nej, min första tanke var att det smakade som en asiatisk kyckling/grönsaksrätt = inte bra! Min andra tanke var att det blev lite godare med sylten till. Den gick fint ihop med själva risifruttin och var ett perfekt tillbehör till. Min tredje tanke var att jag inte riktigt kunde bestämma mig för om jag gillade den eller inte. För varje tugga jag tog förändrades min inställning till den och jag kunde inte riktigt greppa det hela. Den smakade lite mysko helt enkelt.

När den var uppäten var det en sak jag definitivt var säker på och det var att det inte bli något köp av den igen.
av 5 tomteluvor  

Notera den lilla tomteskeden. Hur söt är inte den?

 

3 kommentarer:

Maries strålande jul sa...

Jag har inte hittat den i affären ännu men kommer absolut att testa!

Mia Olsen - ästörd (Anorexia Nervosa) sa...

kan inte se din bild :(

uppdaterat och startat om internet/datan. går inte att sen någon bild alls..

Thereses jul sa...

Det hade blivit något knas i kodningen. Nu är det uppdaterat och ska funka igen. Tack!