15 oktober 2012

Krimskrams och röda prickar

Efter marknaden i lördags så passade jag på att åka en sväng ut till Boländerna för att besöka IKEA och Rusta som jag hade hört skulle ha fått in en hel del av sina julutbud. Och visst hade de fått in grejer i mängder, men jag fastnade inte direkt för någonting. Det är någonting som jag har känt med de flesta julprodukterna i år. Det känns som om det är mycket "skräp" ute i butikerna i år och då menar jag mer än vanligt! Hur känner ni kring det? Har ni fastnat för mycket av julsakerna i butikerna eller känns de mesta trist och tråkigt?

Att jag inte känner mig sugen på att köpa så mycket är ju i och för sig väldigt bra - både för plånboken och för miljön. För hur mycket krimskrams har man inte där hemma som ligger och skräpar? Tack vet jag second hand, loppisar och DIY! Vilket också knyter lite an till ett ganska så stort och väldigt juligt projekt som kommer att ske under tiden fram till julafton. Vad det nu kan vara får ni höra om några dagar!

Med de orden sagda, så kan det kanske bli lite dubbelt budskap när jag ändå vill passa på och visa upp det som jag fastnade för inne på det blågula varuhuset. För hur söta är inte dessa kulor?

3 kommentarer:

Julbloggen - Christmas Dreams sa...

Jag fastnar inte för mycket i butikerna nu mera.. och det jag fastnar för brukar oftast kännas som skräp efter några veckor, när nyhetens behag lagt sig ;P

Victorias Jul sa...

Jag har inte direkt sett något julutbud i år men när/om jag köper något nytt julpynt ska det vara rejält och hållbart och inte gjort av plast (helst inte ). Jag köper bara pynt som jag kommer att använda i många år framöver och gärna begagnat så inte alla andra har likadana saker. I regel brukar jag fundera i flera år innan jag köper något pynt

Thereses jul sa...

Kan bara hålla med er! Numera har jag verkligen skärt ner på impulsjulhandlandet och lägger hellre pengarna på kvalitetsvaror eller saker jag vet att jag verkligen vill ha och framför allt behöver. Att handla på second hand eller på loppisar är också mycket roligare! För som du, Victoria, skriver så vet man att man är relativt ensam om att ha den och att man gjort miljön en tjänst!
Sen är det alltid roligare att ha saker med en historia bakom sig. Till exempel är det ju roligare att ha en 30 år gammal prydnadsjultomte som man hittade på en loppis eller fick av en släkting än en massproducerad liten plastsak för en tjuga...