16 december 2011

Fredag 16 december

Just nu sitter jag och kollar i en tidning med Peter Jöback's julskiva på i bakgrunden. Mörkret faller ute och jag njuter av några bitar ljuvlig Harrods-choklad. Tänk att det snart bara är en vecka kvar till julafton... Det känns verkligen inte så. Den här december har väl inte vart den bästa om jag säger så. Skolan har tagit all tid och jag har knappt kunnat njuta av juletiden alls, än mindre blogga om den. Nu är i alla fall näst sista inlämningen avklarad och det återstår bara två skoldagar av det här året. Jag tror inte jag behöver säga, eller ens kan beskriva, hur skönt det är. Aldrig har jag längtat så mycket efter ett lov som nu!


Snart ska jag städa lite i köket i väntan på att mamma kommer hem. När hon anländer ska vi nämligen baka det traditionella släktbrödet som vi har i min släkt på mammas sida. Det smakar helt ljuvligt och är ett av de viktigaste inslagen på vårt julbord. Jag lärde mig baka det förra året och det är alltså mitt ansvar att föra det vidare i tiden till nästkommande generationer. Snacka om press! Dessutom så hörde jag rykten om att det skulle bli pepparkakshusbakning i kväll, så nu måste jag sätta mig ner och googla upp en massa fin inspiration. Så kommer min fredagskväll att sluta - med bakning och någon avkopplande, bra film. Vad hittar du på i kväll?

1 kommentar:

Lina sa...

Jag kollade på På spåret och Ronny och Julia, åt pizza, MASSOR av smågodis, aladdinpraliner och chips :D