11 november 2011

Paket och skolmotivation!


Vad kan finnas i det tunga (!!) paketet jag hämtade ut efter skolan idag? Jag har ingen som helst aning faktiskt. Spännande!

Tecken på att julen är på väg dyker upp hela tiden, vart man än går. Girlangerna över gatorna och mellan husen i stan har börjat sättas upp, det luktar lussebullar i både skolkorridorer och i butiker, en liten påse med kanelgodis råkade slinka med och likaså en bok om julens godaste sötsaker... Och sen det stora paketet på det!

Nu försöker jag göra mitt bästa för att förtränga att vi har stora skolinlämningar som ska in varje dag under nästa vecka som jag inte på långa vägar är klar med samt att vi har en väldigt stor och väldigt viktig presentation av vårt företag som närmar sig med stormsteg. Stressad är bara förnamnet och skoltröttheten hög. Hur jag motiverar (läs: försöker motivera) pluggandet? Med clementiner, varmt te och massor med julmusik såklart! 

Den här bilden gör mig alltid så glad. Snö i mängder och en orienterande tomte som lyser upp allt!

3 kommentarer:

Amandas jul sa...

Jag fick ett likadant paket idag...:)

Victorias Jul sa...

Kan det vara glögg kanske?

Lisas Jul sa...

Åhåå, vad kan det vara!! =) spännande ;)