14 oktober 2011

Jultidningar

Har ni köpt någonting från alla de barn som brukar komma och sälja jultidningar? Jag har inte sett susen av någon i år och vad jag vet så är det inte heller någon i släkten som säljer. Så det känns lite konstigt. Inte för att jag brukar köpa så värst mycket, men det är lite mysigt att stå och bläddra i katalogerna. Det brukar också vara det första stora tecknet på att julen faktiskt är på väg.

När jag var ung, haha, och var Pandaförsäljare för WWF, så sprang man ju ut i princip samma dag som man fick tidningen så att ingen annan skulle hinna sälja före en. Men det kanske inte är lika populärt att sälja idag som det har vart tidigare?




5 kommentarer:

Dani sa...

Jag funderade också över det häromdagen och jag har faktiskt inte heller sett en enda jultidningsförsäljare i år. Jag har visserligen barn i den åldern själv - men tror inte hon tycker det skulle vara värt det jobb som försäljningen skulle innebära. De bortskämda små liven får ju pengar ändå. ;)

Thereses jul sa...

Vad konstigt! Har hört med några vänner och de hade inte heller sett några. Det kanske är en utrotningshotad art, jultidningsförsäljarna? :)

Nevnarien sa...

sv, Haha jag tar massor av bilder, men det är få som blir bra pga det du just nämnde.. han är lite för snabb för mig och kameran ibland ;) haha

Och jul! Jag börjar faktiskt längta lite.. för en månad sedan ville jag inte ens ha höst men nu ändrar jag mig fort ;)

Ellen sa...

Vilken fin bild!! Åh vilken julkänsla jag fick när jag kollade på den! Har du tágit den själv?

Thereses jul sa...

Ellen: Tack så jättemycket! Ja, det har jag. Det är från förra julen :)