12 oktober 2011

Dumle gingerbread

Hörde att Allers jultidning redan har kommit ut i butikerna. Det känns lite tidigt faktiskt. Fast å andra sidan så var jag ju på julmarknad i helgen så jag ska väl inte säga någonting om tidigt!


Då så, dags för en liten recension av Dumles julnyhet i år - Dumle gingerbread! Dumlekola med pepparkakssmak alltså. När jag har bjudit runt kolorna så har alla tystnat och det enda som hörts har varit en massa smaskande. När jag sedan frågat vad de har tyckt om den, har alla nickat gillande, envist tuggat vidare och sedan sträckt fram handen för att få en till. 

Det går inte att förneka att man har att göra med en julgodis! Smaken av pepparkakor är tydlig och i kombination av Dumlens vanliga smak så blir det helt enkelt en fantastisk kombination. Men, efter några kolor så börjar man tappa suget efter dem. De blir rätt så mäktiga efter några stycken och det är nog inte en påse man orkar smälla i sig helt själv en kväll. Vilket i och för sig ganska så bra, för då behöver man inte äta så många innan det räcker och man stillat sitt godisbehov.

För att kort sammanfatta det: kolorna är jättegoda och juliga, dock lite mäktiga. Det kommer trots det nog inte att bli ett till köp, men det är kul att få prova på nya sorter!  
Dumle gingerbread får 4/5 plus av mig.

2 kommentarer:

totaltkaos sa...

Har letat efter dessa i flera olika affärer utan resultat, vill så gärna smaka...

Anonym sa...

Så goda!