2 oktober 2011

1 oktober

Och så, äntligen, är det oktober och dags för bloggen att dra igång igen.
Näst efter december så är mina favoritmånader oktober och november - höstmånaderna. Hösten är en av de mysigaste tiderna på året. Mörkret börjar lägga sig där ute, löven och naturen är som finast, dimma på morgonen, svenska äpplen som blir till hemmagjord äppelmos och äppelpaj, tända ljus, böcker, filmer och inte minst av allt alla mysiga och snygga kläder man får ta på sig... Listan kan göras lång på vad som är bra med årstiden. Ytterligare en positiv sak med hösten är att efter den så kommer vad då?
Julen såklart!

Det är så himla mysigt att så många julbloggar redan kommit igång och bloggat i över en månad. Det får ju en om inte annat bli väldigt sugen på att börja blogga och dessutom att längta ännu mer till julen! Tror att familjen min börjar tröttna något på alla idéer och tankar jag har om pyssel, marknader, julgodis, julklappar och om hur granen ska kläs. Tur då att jag har bloggen och alla er som, liksom mig, är jultokiga att dela med mig av all julglädje. Ett stort tips är att spana in www.julbloggar.se där ni finner massor länkar till några av de bästa julbloggarna!

Annars då? Skolan rullar på och lärarna tror som vanligt att hela livet ska offras till skolan = mycket plugg! Lägg till lite jobb, skönt häng med bästa vännerna och flitigt julspanande och där har ni mig just nu. Såg till exempel i förra veckan att Ballerina pepparkaka redan finns ute i butik. MUMS! Igår så släpptes Blossaglöggen till alla som förbokat den och för några dagar sedan fick jag reda på att alla tiders julgodis (jule/tomteskummet!) ska släppas i år med smak av - polka! Flipp eller flopp på det? Tror säkert att det är gott, men ingenting slår de vanliga, heliga rosa och vita tomtegubbarna i skumm.



2 kommentarer:

Sanna sa...

Sv: Ja jag provade just, precis så smakade det! Supergott tycker jag :)

Anonym sa...

Mysigt!