26 november 2010

Årets julklapp

Igår så avslöjades årets julklapp - en surfplatta! En sorts lätt, platt(!), bärbar dator som fick stor publicitet i samband med att Apple släppte sin omtalade Ipad, tidigare i år.


För att få bli årets julklapp krävs det att den ska representera den tid vi lever i, ha ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal samt att den ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.





Det är lite småkul att varje år få reda på vad som ska bli årets julklapp, men jag kan inte riktigt förstå syftet med det. Om någon har lust eller tid så får ni gärna förklara för mig ;)
Själv har jag varken gett bort eller fått något av det som vart hittills under åren och jag kan ju säga att jag inte tänker ge bort någon surfplatta i år - tyvärr kära familj, släktingar och vänner! 

Brukar ni ge bort "Årets julklapp"? Eller har ni någon gång fått det? 



Här kan du kolla in tidigare År´s julklappar!

Inga kommentarer: